Onze waardepropositie definiëren met DeltaZuid

Bij TADA Solutions streven we ernaar om krachtige, datagedreven oplossingen te leveren die aansluiten bij de behoeften van onze klanten. Om onze unieke waarde effectief te communiceren, hebben we tijdens diverse workshops met DeltaZuid gewerkt aan het definiëren van onze waardepropositie, het afstemmen van onze werkwijze binnen het team en het vormgeven van onze merkidentiteit.

1. Doelstellingen van de workshop

De workshop had tot doel TADA Solutions te helpen bij het formuleren van een heldere en overtuigende waardepropositie door:

Onze identiteit: Het definiëren van de kernwaarden, persoonlijkheid en unieke kwaliteiten die TADA Solutions kenmerken.

Onze doelen: Het verduidelijken van wat we willen bereiken voor onze klanten en in de bredere markt.

Onze doelgroep: Het identificeren van wie we bedienen en hoe onze oplossingen hun specifieke behoeften vervullen.

2. Start met vragenlijsten en interviews

We begonnen met het invullen van een positioneringsenquête. Positionering is een fundamenteel element van ons merk, dat direct bijdraagt aan TADA’s bedrijfsdoelstellingen. Deze enquête was gericht op het verzamelen van informatie over onze doelgroep, marktvoorwaarden en concurrenten, naast onze identiteit. Door deze elementen te begrijpen, kunnen we weloverwogen beslissingen nemen over TADA’s positie in de markt en de impact die we willen maken.

Daarnaast gebruikte DeltaZuid de ID Scan die zich richt op merkpersoonlijkheid, interne waarden en duurzaam ondernemen. Deze scan geeft inzicht in de essentie van een bedrijf door te verkennen hoe wij de persoonlijkheid van TADA zien, onze leidende waarden en onze inzet voor duurzaamheid. Elk teamlid reflecteerde op deze aspecten, waardoor DeltaZuid een breed beeld kreeg van TADA Solutions van binnenuit. Deze afbeelding geeft de archetypes weer waarmee TADA zich het meeste vergelijkt en de bijbehorende waarden. Het was opvallend dat alle teamleden op één lijn zaten op basis van uitkomsten uit de scan.

3. Samenwerkingssessies voor het definiëren van doelen en waarden

Met de verzamelde informatie gingen we over tot een reeks samenwerkingssessies met DeltaZuid. Tijdens deze bijeenkomsten werkten we nauw samen met Met deze eerste informatie gingen we verder met samenwerkingssessies met DeltaZuid. Tijdens deze sessies hebben we onze doelen gedefinieerd, onze waarden afgestemd en onze identiteit verduidelijkt.

Dit omvatte discussies over:

  • Welk uniek probleem lossen we op voor onze klanten?
  • Hoe willen we dat onze klanten ons zien?
  • Wat maakt onze aanpak anders dan die van concurrenten?

Deze gesprekken hielpen ons om een gedeeld begrip te ontwikkelen van TADA’s doel en waarden, en legden de basis voor een eenduidige waardepropositie.

4. Praktische activiteiten: wat doet TADA Solutions?

DeltaZuid maakte de workshop boeiend en interactief door activiteiten te integreren waarmee we definieerden wat TADA Solutions precies aanbiedt. Elk teamlid schreef bijvoorbeeld in zijn eigen woorden onze belangrijkste diensten en oplossingen op, zoals data warehousingAPI-koppelingen en Power BI-dashboards. Door deze beschrijvingen te delen, identificeerden we de taal en technische gebieden die binnen ons team het meest resoneren, en benadrukten we onze uitgebreide aanpak voor datagedreven oplossingen.

5. Resultaten en volgende stappen

De DeltaZuid-workshDe DeltaZuid-workshop was van onschatbare waarde in het helpen formuleren van onze waardepropositie. Door dit proces hebben we:

  • Een verfijnde missie: Een duidelijker begrip van ons doel en de unieke waarde die we bieden.
  • Eén lijn in archetype en waarden: Kernwaarden die onze inzet voor excellentie, innovatie en klanttevredenheid vertegenwoordigen.
  • Duidelijkere waardepropositie: Belangrijke boodschappen en thema’s om onze communicatie en marktpositie te verhelderen.

Onze verfijnde waardepropositie vormt nu de basis voor onze marketing en communicatie. Dankzij de expertise van DeltaZuid zijn we beter uitgerust om de unieke impact van TADA Solutions aan klanten en de bredere markt te communiceren.

6. Conclusie

Deze reis met DeltaZuid was meer dan alleen een workshop; het was een waardevolle kans om onze identiteit te versterken en ons team af te stemmen. Met een heldere waardepropositie zijn we ervan overtuigd dat we het verschil dat TADA maakt in datagedreven oplossingen kunnen communiceren. In de komende maanden gaan we de nieuwe propositie verwerken in communicatiemiddelen, onze werkwijze binnen de organisatie en richting onze klanten.