Online statistieken met Google Analytics 4
4DR Studios is voor een groeiend aantal merken en organisaties de betrokken, betrouwbare partner in augmented reality. Met goed doordachte en impactvolle concepten visualiseren ze de verhalen en boodschappen diverse gerenomeerde klanten. Deze concepten spreken het meest tot verbeelding via video’s die op de website en Youtube worden getoond en 4DR wilde graag inzicht krijgen in de online statistieken van deze video’s met behulp van Google Analytics 4. Het doel is om te achterhalen welke communicatiekanalen het beste converteren en welke video’s het best presteren.
De eerste data gedreven stappen
4DR zet sterk in op waardevolle content en zorgt ervoor dat er met regelmaat nieuwe video’s en artikelen worden geschreven die de doelgroep informeren over de mogelijke concepten op het gebied van Augmented Reality. Dit levert een stroom van data op in de vorm van views, kliks en websitegedrag. TADA heeft als oplossing een dashboard gebouwd om data uit Google Analytics 4 centraal op te slaan en bruikbaar te maken. Een datawarehouse is een databeheersysteem dat wordt gebruikt om dashboards en analyses mogelijk te maken en te ondersteunen. Het bevat nu onder meer gegevens van Google Analytics (UA & GA4), LinkedIn en Google Search Console en het zorgt ervoor dat deze gegevens met elkaar kunnen worden gecombineerd.
De intelligentie van het datawarehouse zorgt ervoor dat de dashboards van 4DR die gebouwd zijn in PowerBI iedere dag worden gevuld met nieuwe inzichten. Marketing en Sales van 4DR gebruiken deze dashboards om de resultaten in de gaten te houden. En de inzichten geven handvatten om verbeteringen door te voeren in het meten van content en bij het opzetten van nieuwe campagnes.
Meer weten over Google Analytics 4
Wat vinden ze er bij 4DR Studios zelf van?
Alex van Happen, Sales & Marketing Manager van 4DR Studios:
“Het dashboard brengt veel nuttige data overzichtelijk in kaart. We zien wat voor impact onze communicatie heeft. Deze resultaten geven ons inzicht in wat wel en niet werkt en hoe we onze content kunnen optimaliseren. Het dashboard biedt steeds meer mogelijkheden en TADA helpt en (stimu)leert ons ook om hiermee te werken.”
Alle resultaten in één totaalbeeld.
Het centraal opslaan van gegevens legt de basis voor data gedreven werken. TADA helpt organisaties met het ontsluiten van de potentie van data die in iedere organisatie aanwezig is. In drie stappen maakt TADA het mogelijk om alle data te transformeren naar bruikbare informatie.
1. Aansluiten van Google Analytics 4
2. Op de juiste manier structureren en combineren van datastromen
3. Visualiseren van data in gebruiksvriendelijke dashboards
Wil je meer weten? We vertellen je graag wat de mogelijkheden zijn van data en dashboarding binnen jouw organisatie.
Neem contact op met TADA!
Over 4DR Studios
4DR Studios – opgericht in 2019 – is de eerste en enige volumetrische videostudio in Nederland. 4DR brengt ‘soul to digital’ door middel van hoogwaardige volumetrische producties die zelfs de subtielste beweging en expressie haarscherp vastleggen.
Hierin begeleiden ze opdrachtgevers in elke fase van een project. Van pre-productie en opnames tot het eindproduct en staan ze klaar met expertise en inzet.
