Dashboard Marketing
Real-time data in een Power BI dashboard marketing
Het dashboard marketing maakt gebruik van een directe koppeling met bijvoorbeeld Google Analytics 4 en heeft als voordeel dat alle informatie compleet wordt gevisualiseerd. Daarnaast zijn alle visualisaties interactief waardoor je als manager of marketeer eenvoudig zelf analyses kan maken. Ben je benieuwd op welke manier jouw organisatie data gedreven kan werken met behulp van het dashboard? Vraag dan meer informatie aan!
Meer informatie over het dashboardEén dashboard voor alle marketing KPI's
Het marketing dashboard biedt een overzicht van alle belangrijke KPI’s van uw campagnes. Van websiteverkeer tot conversies en van social media-engagement tot ROI, het dashboard geeft real-time inzicht in de prestaties van jouw marketinginspanningen. Dankzij de geïntegreerde KPI’s kunt je snel problemen identificeren en jouw campagnes optimaliseren voor een maximale rendabiliteit.
Je krijgt een compleet overzicht van je marketingcampagnes, bekeken pagina’s en kanaalgroepen in het dashboard marketing. De campagne-overzichtspagina geeft u real-time inzicht in de prestaties van campagnes, inclusief klikken, conversies en ROI. Met de pagina-overzichtspagina kun je zien welke pagina’s het meest worden bekeken en hoe gebruikers zich door uw website bewegen. En met de kanaalgroepen-overzicht kun je zien via welke kanalen gebruikers op de website komen en welke kanalen het meest effectief zijn.
Meer informatie over het dashboardBen je al benieuwd?
Vraag dan nu een datascan aan. Dit is helemaal gratis en geeft inzicht in de data binnen jouw organisatie
Gratis datascan aanvragenKlantcase 4DR Studios
4DR Studios is voor een groeiend aantal merken en organisaties de betrokken, betrouwbare partner in augmented reality. Met goed doordachte en impactvolle concepten visualiseren ze de verhalen en boodschappen diverse gerenomeerde klanten.
4DR zet sterk in op waardevolle content en zorgt ervoor dat er met regelmaat nieuwe video’s en artikelen worden geschreven die de doelgroep informeren over de mogelijke concepten op het gebied van Augmented Reality. Dit levert een stroom van data op in de vorm van views, kliks en websitegedrag. TADA heeft als oplossing een dashboard gebouwd om data uit Google Analytics 4 centraal op te slaan en bruikbaar te maken. Een datawarehouse is een databeheersysteem dat wordt gebruikt om dashboards en analyses mogelijk te maken en te ondersteunen. Het bevat nu onder meer gegevens van Google Analytics (UA & GA4), LinkedIn en Google Search Console en het zorgt ervoor dat deze gegevens met elkaar kunnen worden gecombineerd.
Alex van Happen, Sales & Marketing Manager van 4DR Studios:
“Het dashboard brengt veel nuttige data overzichtelijk in kaart. We zien wat voor impact onze communicatie heeft. Deze resultaten geven ons inzicht in wat wel en niet werkt en hoe we onze content kunnen optimaliseren. Het dashboard biedt steeds meer mogelijkheden en TADA helpt en (stimu)leert ons ook om hiermee te werken.”
Lees verder