Real-time data in een Power BI dashboard pricing

Het dashboard pricing maakt gebruik van een directe koppeling met Shopping Result en heeft als voordeel dat alle informatie compleet wordt gevisualiseerd. Daarnaast zijn alle visualisaties interactief waardoor je als manager of marketeer eenvoudig zelf analyses kan maken. Ben je benieuwd op welke manier jouw organisatie data gedreven kan werken met behulp van het dashboard? Vraag dan meer informatie aan!

Meer informatie over het dashboard
Standaard Dashboard

Dashboard pricing met de belangrijkste KPI’s

Het dashboard pricing biedt een overzicht van alle prijzen van uw belangrijkste concurrenten. Deze worden iedere dag opgehaald uit Google Shopping en Tweakers en geven inzicht in prijsveranderingen, gemiddelde prijs en elasticiteit, het dashboard geeft real-time inzicht in de veranderingen. Dankzij de geïntegreerde KPI’s kunt je snel veranderingen identificeren en jouw activiteiten optimaliseren voor een maximale omzet.

Meer informatie over het dashboard
Pricing Management

Informatie over producten en prijsveranderingen

Je krijgt een compleet overzicht van alle producten en prijsveranderingen in het dashboard pricing. De overzichtspagina geeft u real-time inzicht in de procentuele verandering inclusief kleurschema’s   van verkoopkansen, inclusief leadbron, fase van de verkoopkansen en leadstatus. Met de overzichtspagina kun je zien wat de status is van verkoopkansen wat de vermoedelijke slagingskans is. En met de detailpagina kun je zien via welke accountmanagers de meeste verkoopkansen hebben binnengehaald en welke hebben geleid tot omzet.

Meer informatie over het dashboard
Price changes
Het Pricing Dashboard in Power BI geeft inzicht in het prijsbeleid van jouw organisatie en vergroot daarmee de kans op succes

De mogelijkheden van het Pricing Dashboard in Power BI

Bedrijven die data gedreven pricing toepassen zijn in staat om prijsstijgingen en -dalingen tijdig te signaleren en daarmee de verkoopkansen van het eigen product portfolio te optimaliseren. En ieder bedrijf kan starten met het gebruiken van data ongeacht de digitale volwassenheid en beschikbaarheid van data-analisten.

Het dashboard pricing maakt gebruik van Shopping Scraper van ShoppingResult

ShoppingResultLogo