Haal jij alles uit jouw data?
Binnen iedere organisatie bestaan vraagstukken die met behulp van data kunnen worden opgelost.
Een van de belangrijkste voordelen van data as a service is het vermogen om patronen en trends te identificeren die anders verborgen zouden blijven. Door deze inzichten kunt u potentiële kansen en risico’s beter begrijpen en strategieën ontwikkelen om deze effectief aan te pakken.
Een data as a service kan ook helpen bij het optimaliseren van bedrijfsprocessen. Door gegevens te analyseren, kunt u inefficiënties en knelpunten identificeren, waardoor u uw operationele processen kunt stroomlijnen en kosten kunt besparen.
Bovendien kan het bijdragen aan het verbeteren van de klanttevredenheid. Door klantgegevens te analyseren, kunt u beter inzicht krijgen in de behoeften en voorkeuren van uw klanten, waardoor u gepersonaliseerde en relevante producten en diensten kunt aanbieden.
Een datascan biedt een schat aan waardevolle informatie die uw bedrijf kan helpen groeien en concurrerend te blijven. Ontdek de voordelen van een datascan en haal het maximale uit uw gegevens!
Met de gratis datascan creëer je inzicht en zet je de eerste stappen om meer gebruik te maken van data. De scan geeft inzicht in vijf onderdelen die de basis vormen voor data gedreven werken:
- Inzicht geven in de informatiebehoefte en de data die in de organisatie beschikbaar is
- Mogelijkheden van een centrale database waar alle wordt verzameld en gevalideerd
- Visualiseren van de data via online dashboards op basis van de informatiebehoefte
- Analyseren van de informatie en bepalen van verbetermaatregelen
- Implementeren van een data gedreven cultuur
TADA heeft een gratis datascan ontwikkeld waarmee je direct inzicht krijgt in de mate van datavolwassenheid van jouw organisatie en de mogelijkheden van data as a service.
Vraag gratis datascan aan
Wat houdt Data as a Service in?
Maak data beschikbaar
Wil jij de eerste stappen (of de volgende) stappen zetten op het gebied van data? Start dan met het centraliseren van je data. TADA is in staat om op basis van de organisatiestructuur en systemen in kaart te brengen welke data waarde voor de organisatie heeft en deze te structuren. Door data te centraliseren in een Smart Data Platform wordt het eenvoudiger om visualisaties te maken voor rapportagedoeleinden. Deze rapportages bevatten de belangrijkste KPI’s (Key Performance Indicatoren) waarop jouw organisatie kan sturen en verbeteren.
Creëer een data gedreven organisatie
Klein beginnen en uitbreiden
Een data gedreven organisatie creëer je samen met je medewerkers. Begin klein door de eerste stappen te zetten met data en te voelen wat er allemaal mogelijk is. Begin met het centraliseren van data over klanten en/ of producten en maak medewerkers enthousiast door inzicht te geven in data en de eerste beslissingen te nemen. Bouw verder door meerdere afdelingen aan te sluiten op jouw Smart Data Platform. Creëer een data gedreven cultuur waarbij medewerkers continu bezig zijn met het analyseren van jouw dienstverlening.
White paper data as a service
Data gedreven bedrijven presteren beter dan hun concurrenten. En toch maakt slechts de helft gebruik van data tijdens de besluitvorming. In een onderzoek van NewVantagePartners komt naar voren dat organisaties nog steeds worstelen met het gebruik van data.
In de white paper data as a service lees je onder meer waarom organisaties moeite hebben om te starten met data gedreven werken en op welke manier je eenvoudig de eerste stappen kunt zetten.
- Bepaal de informatiebehoefte
- Verzamel data in het Smart Data Platform
- Analyseer en visualiseer de data
- Neem beslissingen en verbeter op basis van inzicht

Data as a Service?
Iedere organisatie herkent inmiddels de waarde van data maar de meesten worstelen nog steeds met het ontsluiten van het potentieel. Het probleem voor de meeste organisaties is het ontbreken van de juiste skills om verschillende soorten data op 1 platform te verzamelen en beschikbaar te maken voor medewerkers. Daarnaast zijn de verwachtingen altijd hoog als het gaat om investeringen in data. Dat komt omdat er direct resultaten worden verwacht en de terugverdientijd vast moet staan. Dit weerhoudt organisaties ervan om de voordelen en mogelijkheden van data te benutten.
TADA heeft daarvoor de dienst data as a service ontwikkeld, een dienst die organisaties helpt om de verschillende onderdelen van data-analyse op te bouwen.