Haal meer waarde uit data!

Iedere organisatie kan laagdrempelig starten met het ontsluiten van de waarde van data? Hoe dan? Door bijvoorbeeld gebruik te maken van data die via verschillende systemen worden verzameld. Bedrijven die data gedreven marketing toepassen zijn in staat om klanten beter van dienst te zijn en laten als gevolg daarvan betere resultaten zien.

Wil je ook weten op welke manier jouw afdeling of organisatie gebruik kan maken van data as a service? Vraag dan de gratis datascan aan.

Gratis datascan aanvragen
Standaard Dashboard

Wat houdt Data as a Service in?

Maak data beschikbaar

Wil jij de eerste stappen (of de volgende) stappen zetten op het gebied van data? Start dan met het centraliseren van je data. TADA is in staat om op basis van de organisatiestructuur en systemen in kaart te brengen welke data waarde voor de organisatie heeft en deze te structuren. Door data te centraliseren in een Smart Data Platform wordt het eenvoudiger om visualisaties te maken voor rapportagedoeleinden. Deze rapportages bevatten de belangrijkste KPI’s (Key Performance Indicatoren) waarop jouw organisatie kan sturen en verbeteren.

Creëer een data gedreven organisatie

Klein beginnen en uitbreiden

Een data gedreven organisatie creëer je samen met je medewerkers. Begin klein door de eerste stappen te zetten met data en te voelen wat er allemaal mogelijk is. Begin met het centraliseren van data over klanten en/ of producten en maak medewerkers enthousiast door inzicht te geven in data en de eerste beslissingen te nemen. Bouw verder door meerdere afdelingen aan te sluiten op jouw Smart Data Platform. Creëer een data gedreven cultuur waarbij medewerkers continu bezig zijn met het analyseren van jouw dienstverlening.

Betere beslissingen nemen met data

Binnen iedere organisatie bestaan vraagstukken die met behulp van data kunnen worden opgelost. Een organisatie ziet bijvoorbeeld kansen om nieuwe klanten met een bestaand product te benaderen. Of de kosten nemen explosief toe en men wil de oorzaak achterhalen.

Met de dienst data as a service creëer je inzicht en zet de eerste stappen om meer gebruik te maken van data.

  1. Bepaal de informatiebehoefte
  2. Verzamel data in het Smart Data Platform
  3. Analyseer en visualiseer de data
  4. Neem beslissingen en verbeter op basis van inzicht
Vraag gratis datascan aan
Data driven marketing tada

White paper data as a service

Data gedreven bedrijven presteren beter dan hun concurrenten. En toch maakt slechts de helft gebruik van data tijdens de besluitvorming. In een onderzoek van NewVantagePartners komt naar voren dat organisaties nog steeds worstelen met het gebruik van data.

In de white paper data as a service lees je onder meer waarom organisaties moeite hebben om te starten met data gedreven werken en op welke manier je eenvoudig de eerste stappen kunt zetten.

  1. Bepaal de informatiebehoefte
  2. Verzamel data in het Smart Data Platform
  3. Analyseer en visualiseer de data
  4. Neem beslissingen en verbeter op basis van inzicht
Vraag white paper data as a service aan
Tada white paper
TADA helpt organisaties om de waarde van data te benutten.

Data as a Service?

Iedere organisatie herkent inmiddels de waarde van data maar de meesten worstelen nog steeds met het ontsluiten van het potentieel. Het probleem voor de meeste organisaties is het ontbreken van de juiste skills om verschillende soorten data op 1 platform te verzamelen en beschikbaar te maken voor medewerkers. Daarnaast zijn de verwachtingen altijd hoog als het gaat om investeringen in data. Dat komt omdat er direct resultaten worden verwacht en de terugverdientijd vast moet staan. Dit weerhoudt organisaties ervan om de voordelen en mogelijkheden van data te benutten.

TADA heeft daarvoor de dienst data as a service ontwikkeld, een dienst die organisaties helpt om de verschillende onderdelen van data-analyse op te bouwen.