Customer Experience Analytics
Customer Experience Analytics
De klantbeleving wordt steeds complexer waardoor er verschillen ontstaan tussen de gewenste beleving en de beleving die consumenten daadwerkelijk ervaren. Customer Experience Analytics heeft als doel het signaleren en analyseren van pijnpunten in de klantbeleving zodat de ervaring kan worden verbeterd.
Wat is het?
Wat is Customer Experience Analytics?
De ideale customer journey bestaat uit een optelsom van ervaringen die een klant met jouw organisatie heeft. Customer Journey Analytics maakt inzichtelijk hoe en via welke kanalen een klant contact heeft met een organisatie. Gegevens uit verschillende systemen zoals Social Media, Google Analytics, CRM en support worden met elkaar gecombineerd zodat er een totaalbeeld ontstaat die essentieel is voor het monitoren en verbeteren van de dienstverlening.
Hoe werkt het?
Hoe werkt Customer Experience Analytics?
De data uit verschillende kanalen wordt via ETL (extract, transform en load) gekoppeld tot een datamodel en vervolgens met Business Intelligence software gevisualiseerd. TADA heeft diverse standaard rapportages beschikbaar die inzicht geven in Marketing, Sales- en Service waardoor jouw activiteiten zichtbaar worden. Met de rapportages zorgen we ervoor dat je een beeld krijgt van alle klantactiviteiten waardoor de beleving van klanten feitelijk gaat leven.
Customer Experience Analytics
TADA Solutions onderzoekt een nieuw Customer Journey Mapping (CJM) Model en in combinatie met Process Mining technieken die gebruikt kunnen worden om meer inzicht te krijgen in de verschillen tussen de gewenste en de werkelijke klantbeleving.
Wil je meer weten over Customer Experience Analytics? Download dan het white paper.
Download White Paper